گردشگری در تهران
کاخ گستان- ایرانگردی و جهانگردی
کاخ گلستان
کاخ گلستان یکی از آثار جهانی ایران در فهرست میراث یونسکو است که به‌لطف معماری و تزیینات منحصربه‌فرد، محلی ایدئال برای عکاسی و ثبت تصاویر فوق‌العاده زیبا به شمار می‌رود.
این بنای ارزشمند در سال ۱۳۳۴ در فهرست آثار ملی ايران و در سال ۱۳۹۲ در فهرست ميراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. علاوه بر این، وقوع رخدادهای تاریخی مهم در این محل، آن را به سندی زنده از تاریخ ایران تبدیل کرده است. این مجموعه که از جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آید، در بافت قدیمی شهر قرار دارد و به‌راحتی می‌توان با وسایل حمل‌ونقل عمومی به آن دسترسی داشت و مسحور اين همه زيبايی، تاريخ، معماری، فرهنگ و هنر ایران شد.
کاخ نیاوران- ایرانگردی و جهانگردی
مجموعه کاخ نیاوران
کاخ نیاوران یکی از زیباترین سه مجموعه کاخ تاریخی معروف در شهر تهران است.
بخش‌های مختلف کاخ نیاوران امروزه به موزه‌هایی مملو از آثار تاریخی ارزشمند، تبدیل شده‌اند. اگر به بررسی تاریخ و فرهنگ معاصر ایران علاقه دارید، حتما به دیدن مجموعه تاریخی-فرهنگی نیاوران و به‌خصوص کاخ اختصاصی نیاوران بروید.
صاحبقرانیه- ایرانگردی و جهانگردی
کاخ صاحبقرانیه
کاخ صاحبقرانیه که در باغ زیبای نیاوران واقع شده است، و علیرغم نمای بیرونی درونش سرشار از ذوق و ظرافت شرقی است.
نگاره‌های چشم‌نواز در ترکیبی دلنشین با تزیینات معماری ایرانی، این کاخ را به فضای نقاشی‌های خیال‌انگیز نزدیک کرده‌اند و آینه‌کاری‌های ظریف با گچ ‌بری‌های هنرمندانه به عظمت این بنا افزوده‌اند.
سعدآباد- ایرانگردی و جهانگردی
مجموعه کاخ سعد آباد
اگر به بازدید از فضاهای تاریخی علاقه دارید، مجموعه تاریخی و فرهنگی سعد آباد یکی از برجسته‌ترین مکان‌های تاریخ معاصر ایران است. آخرین پادشاهان ایران در دوره‌های قاجار و پهلوی، در مجموعه کاخ سعد آباد زندگی کرده‌اند. بازدید از مجموعه سعد آباد می‌تواند اطلاعات قابل تأملی در خصوص تاریخ معاصر ایران در اختیارتان بگذارد.
عمارت عین ‌الدوله
باغ و عمارت عین‌الدوله یکی از بناهای تاریخی به جا مانده از زمان پهلوی اول است که هرچند در ردیف جاهای دیدنی تهران قرار دارد؛ شاید کمتر کسی از شهروندان نام آن را شنیده باشد. باغ و عمارت عین‌الدوله در اواخر دوران قاجاریه و اوایل پهلوی اول، با مساحت ۱۱۹۰۰ متر مربع و زیربنای ۸۰۰ متر مربع ساخته شده است. در گذشته تعدادی از درخت‌های جنوب باغ به علت تغییر مسیر آب قنات از بین رفته و در طرف جنوبی باغ با کوچه مجاور دیواری وجود نداشت. در پایان جنگ جهانی دوم و هنگام اجلاس سران سه کشور آمریکا، انگلیس و شوروی این بنا محل اسکان استالین، چرچیل و روزولت بوده است. در گذشته در وسط باغ استخر بزرگی بوده که در میان آن محل‌هایی به صورت جزیره کوچک ساخته بوده‌اند. این جزایر به وسیله پل‌های فلزی کوچکی به خشکی و یکدیگر متصل می‌شدند. بنا با نقاشی دیواری، گچ‌بری، آیینه‌کاری و قاب‌بندی تزیین شده است. این عمارت در تاریخ سال 1377 به شماره ۲۰۴۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
باغ موزه قصر
زندان قصر یکی از اولین زندان‌های تهران است که تاریخچه‌ای جالب و طولانی دارد. این زندان در ابتدا قصری برای فتحعلی شاه قاجار بود و سپس کاربرد نظامی پیدا کرد. امروزه این مجموعه با عنوان باغ موزه قصر پذیرای بازدیدکنندگان است. باغ موزه قصر از جاهای دیدنی تهران است و اولین صفحات تاریخچه آن به فتحعلی شاه قاجار مربوط می‌شود. این زندان که در سال ۱۳۰۸ توسط رضاشاه بازسازی شد، یکی از مهم‌ترین زندان‌های دوره پهلوی به شمار می‌رفت. پس از کودتای ۱۳۳۲، بخش‌های مخصوص به زندانیان سیاسی به زندان قصر اضافه شد. تعداد زیادی از افراد انقلابی و سیاسی در این زندان اسیر بوده‌اند. این بنای تاریخی با پیشینه‌ای تامل‌برانگیز در ۲۶ آبان ۱۳۷۵، با شماره ۱۷۶۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
موزه زمان
موزه زمان از جاذبه‌های متفاوت تهران به شمار می‌رود که آثار جالب و خاصی با موضوع زمان در آن جای گرفته است. این موزه به‌عنوان نخستین موزه ساعت در ایران، در یکی از خانه‌های قدیمی تهران با معماری و تزیینات بسیار جالب قرار دارد.
فضای زیبا و آرامش‌بخش حاکم بر این محل به شما امکان می‌دهد که گردشی جذاب و دلنشین در تاریخ و زمان داشته باشید. ضمن اینکه به‌لطف وجود یک کافه‌رستوران مشهور در موزه می‌توانید خستگی را از تن به در کنید و از محیط زیبای آن نهایت لذت را ببرید. اگر به تاریخ و معماری علاقه‌مند هستید، بازدید از این موزه را از دست ندهید. موزه زمان یا موزه تماشاگه زمان، اولین موزه ابزار سنجش و نمایش زمان در ایران است که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران در سال ۱۳۷۸ هجری شمسی افتتاح شد. در این موزه با انواع و اقسام ساعت‌های قدیمی ایرانی و خارجی از کشورهای فرانسه، سوئیس، انگلیس و آلمان آشنا خواهید شد.ساعت‌های اهدایی، ساعت رجل سیاسی، ساعت‌های لوکس و دکوری قدیمی، ساعت‌های مکانیکی دیواری، رومیزی، جیبی و مچی و غیره در این موزه حسابی خودنمایی می‌کنند. در میان این ساعت‌های ارزشمند می‌توان به ساعت‌ «پروفسور محمود حسابی» و ساعت آفتابی «ناصرالدین‌شاه» اشاره کرد. همچنین ابزارهای تعمیر ساعت، ابزار و اسناد گاه‌شماری و تقویم‌های ایرانی در معرض دید عموم قرار دارند.
کلیسای سرکیس مقدس تهران
کلیسای سرکیس مقدس تهران بزرگ‌ترین کلیسای پایتخت به شمار می‌رود و قدمت آن به دوره پهلوی بازمی‌گردد. این کلیسا مقر خلیفه‌گری ارامنه تهران است و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران، امکان بازدید از آن برای علاقه‌مندان وجود دارد.
خانه ملک
در میان شلوغی‌های بازار بزرگ تهران خانه‌ای تاریخی جای گرفته است که می‌تواند برای مدتی سکوت و آرامش را به شما هدیه دهد. این مکان، خانه ملک یا خانه حاج حسین آقا ملک یکی از واقفان بزرگ ایران است که در بازار بین‌الحرمین قرار دارد. این خانه محل پیشین کتابخانه و موزه ملی ملک و اولین موزه وقفی ایران است.
موزه ایران باستان (موزه ملی ایران)
موزه ملی ایران (موزه ایران باستان) قدیمی‌ترین، مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و از غنی‌ترین موزه های ایران است. این موزه به دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تقسیم می‌شود. در بخش ایران باستان اشیای تاریخی از دوران پارینه سنگی تا دوران ساسانی به نمایش گذاشته شده است. در بخش اسلامی هم آثار دوران پس از اسلام به نمایش در آمده است.
خانه موزه مقدم
خانه موزه مقدم یکی از بناهای تاریخی به‌جامانده از زمان قاجار است و به یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه هنر تهران و همسر فرانسوی‌اش تعلق داشته است. این اثر از نظر تاریخچه، معماری و اشیایی که در آن نگهداری می‌شوند، ارزش بسیار بالایی دارد.
باغ فردوس تهران
باغ فردوس تهران یکی از باغ‌های زیبای پایتخت متعلق به عهد قاجاری محسوب می‌شود که از زمان قاجار به یادگار مانده است. این باغ که در حوالی میدان تجریش قرار دارد، به موزه سینما اختصاص داده شده و با داشتن امکاناتی چون سالن‌های سینما،کافه و محیطی دل‌نواز و سرسبز یکی از پاتوق‌های هنرمندان و هنردوستان است.
بازار تهران
بازار تهران، یکی از مهم‌ترین بازارهای کشور محسوب می‌شود که آن را به‌عنوان قلب اقتصاد ایران می‌دانند؛ زیرا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در این محل رخ می‌دهد. این بازار که در بافت قدیمی تهران قرار دارد، یادگاری از عصر قاجار است که نه‌تنها برای گردشگران داخلی، بلکه برای گردشگران خارجی نیز جذاب و دیدنی است. علاوه بر این، به‌لطف تنوع کالاها و قیمت ارزان‌تر، مقصدی عالی برای عاشقان خرید محسوب می‌شود.
پل طبیعت تهران
پل طبیعت به‌عنوان یکی از نمادهای پایتخت شناخته می‌شود که پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می‌کند و روی اتوبان مدرس تهران احداث شده است. این پل در برنامه تور تهران‌گردی اکثر گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد؛ چراکه بازدید از این پل زیبا و مدرن و استفاده از فضاهای تفریحی دو سوی پل برای هر گردشگری لذت‌بخش است. علاوه بر این، با قدم‌زدن روی این پل می‌توانند چشم‌انداز زیبایی از تهران را شاهد باشند و بهترین فرصت را برای عکاسی و سلفی خواهند داشت.
بام تهران
بام تهران از جمله جاهای دیدنی تهران است که سالانه هزاران نفر از گردشگران ایرانی و خارجی از آن دیدن می‌کنند. اگر قصد تهرانگردی دارید و به‌دنبال مکانی به دور از ترافیک و آلودگی همیشگی هوا هستید، بام تهران گزینه مناسبی برای لذت بردن از مناظر زیبای شهر و حال و هوای کوهستانی است.
سردر باغ ملی
در خیابان شلوغ و پرهیاهوی امام خمینی در پایتخت، دروازه‌ای قدیمی و تاریخی از دوران قاجار به یادگار مانده است که اکنون با نام سردر باغ ملی، از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌آید. این سردر که پیش از ساخت برج آزادی نماد پایتخت بود، از زیباترین دروازه‌های کشور است.
باغ‌ نگارستان
این باغ زیبا در دوره قاجاریه احداث شد و در گذر زمان، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و حوادث و داستان‌های زیادی را به چشم خود دیده است. اکنون نگارستان یکی از جاهای دیدنی تهران و تفرجگاه‌های خوش آب‌وهوای پایتخت است که علاوه بر داشتن محیطی باصفا و روح‌انگیز، روایتگر گوشه‌هایی از تاریخ ایران زمین در عهد پادشاهان قاجار است.
ایران مال
ایران مال یا بازار بزرگ ایران واقع در منطقه ۲۲ تهران یکی از مراکز تجاری مهم کشور است که علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز دارد. ایران مال یکی از پنج مال برتر جهان و جزو بزرگترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران و خاورمیانه است. این مجموعه دارای امکانات فوق‌العاده‌ای‌ مانند مراکز خرید، شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی و هتل است که هم مکانی برای خرید کردن و هم تفریح و سرگرمی به شمار می‌رود.
عمارت مسعودیه تهران
هر گاه کسی به فکر سفر به شیراز و اصفهان و کاشان می افتد، قطعا آنجا را با عمارت‌ها و خانه‌های زیبایش که مملو از هنر گچبری، کاشیکاری، خطاطی و نقاشی دیواری است، به یاد می‌آورد. اما در همین تهران بزرگ، درست در مرکز شهر بین مغازه‌های خیابان اکباتان، باغی است که هنوز نفس می‌کشد و عمارت آن نیز معماری و هنر قاجاری را در دل خود دارد.
پارک چیتگر
پارک‌ها و بوستان‌های جنگلی یکی از بهترین‌ تفرجگاه‌های شهری و مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و پیک‌نیک‌های خانوادگی هستند. پارک چیتگر یکی از بوستان‌های جنگلی تهران است که در غرب پایتخت و در منطقه ۲۲ شهرداری تهران قرار دارد.
پارک جنگلی چیتگر در مسیر بادهای غربی تهران قرار دارد و از این‌رو در تلطیف هوای این کلان‌شهر سهم بسزایی دارد. این بوستان از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی همچون پیست دوچرخه‌ سواری، پیست پیاده‌روی، باشگاه سوارکاری، باغ وحش، باغ راز هستی و... برخوردار است.
توچال
تهران فقط شلوغی‌ و آلودگی‌ نیست و مجموعه توچال فرصتی ایدئال برای دورشدن از این همه هیاهو و تجربه طعم واقعی زندگی است. مجموعه تفریحی توچال در نزدیکی شمال تهران قرار دارد و تفریح‌های متنوعی همچون تله کابین، پیست اسکی، تله‌سیژ، سورتمه، بانجی جامپینگ و... را در خود جای داده است. علاوه بر کوهنوری، اسکی و تله کابین که از تفریح‌های معروف توچال هستند، فعالیت‌های مختلف دیگری از سورتمه سواری تا تیراندازی با کمان و واقعیت مجازی نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌توان اوقاتی سراسر هیجان و لذت را تجربه کرد.
برج میلاد
برج میلاد تهران از جاهای دیدنی تهران و ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان است. امروزه برج میلاد را با عنوان نماد شهر تهران و قطب گردشگری پایتخت می‌شناسند. مجموعه برج میلاد تهران بخش‌های مختلف اداری، تجاری و گردشگری را شامل می‌شود؛ اما در حال حاضر، این مجموعه به‌دلیل ارائه خدمات و امکانات گسترده تفریحی، بین ساکنان شهر بسیار محبوب است. گرچه استفاده از قسمت‌های اصلی در نقاط مرتفع برج هزینه دارد، استفاده از بخش‌های پایین برج و محوطه مجموعه برج میلاد برای عموم مردم رایگان ست.
بام لند چیتگر
مجموعه تفریحی تجاری بام لند تهران یکی از صدها جاذبه پایتخت است که نزدیکی آن به دریاچه چیتگر باعث شده است تا بازدیدکنندگان با یک تیر دو نشان بزنند و ضمن تفریح و گردش در بام لند، به کنار دریاچه بروند و از هوای مطبوع و فضای دلنشین آن نهایت لذت را ببرند. اگر عاشق خرید هستید، می‌توانید خرید تمام عیاری در یکی از معروف‌ترین مراکز خرید لوکس تهران داشته باشید؛ ضمن اینکه وجود جشنواره‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگی، کافه‌ها و رستوران‌های درجه یک، تفریح‌های عالی همچون کیدز گاردن، ماهیگیری، مسیر پیاده‌روی، قایق سواری و... همه و همه بام لند را از سایر مراکز خرید پایتخت متمایز کرده‌اند.
پارک جمشیدیه تهران
پارک جمشیدیه یکی از قدیمی ترین بوستان های تهران با وسعتی در حدود ۱۰ هکتار در شمال تهران قرار دارد. این تفرجگاه دلنشین با امکانات خوبی که در دل خود دارد، توانسته است تا شرایط تفریح یک روز تعطیل را برای پایتخت‌نشینان مهیا کند. وجود درختان کهنسال، این بوستان را به یکی از ریه‌های شهر تهران تبدیل کرده است.
درکه
اگر اهل پیاده‌روی و کوهنوردی هستید و از وقت گذراندن در یک منطقه باصفا با آب و هوای فوق‌العاده لذت می‌برید، درکه تهران مکان بسیار مناسبی برای شما به شمار می‌رود. یکی از مکان‌های پرطرفدار و دنج برای گشت و گذار تهرانی‌ها را می‌توان درکه نام برد که در شمال شهر تهران واقع شده است. این منطقه کوهستانی در دامنه کوه‌های شمالی تهران در نزدیکی دو محله ولنجک و اوین قرار گرفته است.
باغ کتاب تهران
تهران برای بیشتر مردم با شلوغی، ترافیک و آلودگی شناخته شده است؛ ولی برخلاف تصور عموم شهری دیدنی است. تنوع جاهای دیدنی تهران به حدی است که حتی اهالی پایتخت نیز از بسیاری از این جاذبه‌ها بی‌خبرند، از محله‌های قدیمی گرفته تا کاخ‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها و... . در این بین، باغ کتاب تهران یکی از جاذبه‌های گردشگری جدید پایتخت محسوب می‌شود که با وجود مدت کم فعالیت از محبوبیت بالایی برخوردار است.
برج آزادی
برج آزادی اولین نماد تهران است که سال‌ها پیش از برج میلاد ساخته شد و همچنان بسیاری آن را نماد اصلی پایتخت ایران می‌دانند. این بنای زیبا که از شاهکارهای معماری معاصر ایران به شمار می‌رود، در فاصله سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ توسط حسین امانت ساخته شد.
کاخ مرمر تهران
کاخ مرمر تهران با قدمتی که به دوره پهلوی بازمی‌گردد، در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی ساخته شد. این بنا در سال ۱۳۵۵ به موزه پهلوی تغییر کاربری داد. بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷، موزه پهلوی بسته شد و پس از فرازو‌نشیب بسیار، این بنا در سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، به‌عنوان موزه هنر ایران در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت. معمار اولیه بنا، لئون تادوسیان بوده است. برخی از ظرافت‌ها و زیبایی‌های معماری کاخ مرمر شامل کاشی‌کاری، نقاشی دیواری، آینه‌کاری و خاتم‌کاری می‌شود. موزه هنر ایران در این کاخ دیدنی گنجینه‌ای ارزشمند از آثار هنری را، از دوران پیش از تاریخ تا دوران معاصر، در معرض نمایش قرار داده است.
باغ پرندگان تهران
شنیدن صدای دلنشین پرندگان، دیدن طاووس‌های زیبا و رنگارنگ، تماشای فلامینگوها و ابهت عقاب‌ و شاهین می‌تواند حس و حال عجیبی داشته باشد که می‌توانید آن را در بزرگ‌ترین باغ پرندگان کشور یعنی باغ پرندگان تهران تجربه کنید. بازدید از این باغ برای علاقه‌مندان و دوست‌داران پرندگان فرصتی مناسب است تا با انواع و گونه‌های مختلف پرنده آشنا شوند و از نزدیک آن‌ها را ببینند.
کوچه مروی تهران
کوچه مروی یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید تهران است که در گذشته مهاجران عرب در آن به تجارت می‌پرداختند که امروزه تعداد آنها بسیار کمتر از گذشته است. در این کوچه انواع خوراکی خارجی که در نقاط دیگر شهر کمتر به چشم می‌خورند، بورس انواع لوازم آرایش، اسباب‌بازی و چای و قهوه و غیره به فروش می‌رسد. همچنین فلافلی مروی یکی از معروف‌ترین فلافلی‌های ایران، سر کوچه مروی قرار دارد. عمارت شمس‌العماره و بسیاری دیگر از ساختمان‌های قدیمی و مکان های دیدنی تهران مانند سرای روشن و بازار تهران در نزدیکی این کوچه قرار دارد.
درباره ما
شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی در اواسط سال 1379 با هدف جذب گردشگران و مسافران داخلی و خارجی ، برگزاری تورهای داخلی و خارجی و تورهای ویژه بازنشستگان کشوری ، احداث و بهره برداری از رستوران های شهری و بین شهری ، سرمایه‌گذاری، مشارکت و جلب سرمایه های داخلی و خارجی و .. تاسیس گردید .
این مجموعه اولین و بزرگترین گروه زنجیره ای خدمات اقامتی و پذیرایی کشور با عنوان تجاری «گروه هتل های ایرانگردی...
شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی
تهران، خیابان ولیعصر، روبه روی سه راهی توانیر، بن بست شمس، پلاک 3، کد پستی 1516746313
تلفن گویا
رزرواسیون هتل ها
فکس واحد اداری
02182475618
پست الکترونیک گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی
©2024 ITTIC, All Right Reserved